224. Över en jävla Kam

Nu kanske det låter som om Jag drar er alla över en kam. Men må så vara då. Det finns ju ändå så många därute som drar alla unga mammor över en kam. Så here we go again. Ni vet inte hur jävla trött jag är på människorna som bor i samma by som oss. Jiises vilka stora smutsiga käftar alla har! Jag ska göra några saker klart för er en gång för alla; allt jag gör, gör jag och väljer det som är bäst för Yasmine. Jag skiter blanka fan i om det då betyder att jag måste välja bort min egen lycka. Jag älskar Yasmine oerhört mycjet och hon ÄR anledningen varför jag lever än idag, bokstavligen. Ingen och då menar jag verkligen INGEN har rätt att dömma mig, ni vet inte vilket helvete jag har gått igenom, smärta dag in och dag ut! Och här tror jag att jag nu ska få njuta av dotterns uppväxt och allt vad livet ger men så kommer dessa jävla människor som bor i samma by som oss och gör våra liv så surt det bara går. Jag bokstavligen hatar er! Men visst finns det också härliga människor här också men de är lite som guld, växer inte på träd. Har jag fått ut allt hat av detta inlägg? Nej, men jag avslutar inlägget på detta vis; NO ONE HAS THE RIGHT TO JUDGE ME, CAUSE NO ONE REALLY KNOWS WHAT I'VE BEEN THROUGH, THEY MAY HAVE HEARD MY STORY BUT NEVER FELT MY PAIN. WALK A MILE IN MY SHOES, AND THEN YOU CAN START TO TALK!

Kommentarer
Postat av: annika

Nu slänger jag in lite pepp-text här. Nu e de ju int så att jag känner dig eller så, men jag är ju själv morsa och vet hur otroligt krävande det är. Dessutom är du flera år yngre, omyndig och utan körkort och dessutom mestadels ensam med Y. Jag lyfter på hatten big time! Det måste vara förbannat svårt, när jag bara vet hur jobbigt jag kan ha det.

De som dömer dig är säkert inte föräldrar så de vet inte ett skvatt, de kan inte ens föreställa sig. Hur man än försöker tänka sig att det är ett fulltidsjobb att vara mamma, så kan man helt enkelt inte förstå det innan man är i den sitsen.

Försök skit i alla åsikter, det är ändå avundsjuka som ligger bakom det mesta. Avundsjuka för att du gör ett jobb de inte skulle klara, för att du har så mycket erfarenhet och för att du får känna en kärlek som bara en mamma kan känna. Världens starkaste kärlek.

Vänta bara, när de växer upp och kanske blir mammor. Då ska de ångra sig innerst inne, då får de svälja sina dumma ord. Så det så!



Ta hand om dig, och minnas att allt man inte dör av gör oss starkare :)

2011-04-12 @ 19:53:05
URL: http://annikahelene.blogspot.com
Postat av: Heidi S

du har helt rätt. ditt liv, ditt val. Hatar no då människor speciellt i byar ska lägg se i preciiis allting man gör. tror det mäst beror på att di e svartsjuk, och kanske till och med är bättre förälder en va dom e ;) tänk på de du! :) ( ja antar att du veijt vem ja e)

2011-04-13 @ 06:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0