250. Helgen

Fredagen fick jag spendera tillsammans med världens bästa Yasmine, Tobbe for iväg ut så där spontant med sina kill kompisar. Inte mig emot även om det blev en liten chock och Yasmine hade varit lite omöjlig före på kvällen. Tacka nej gör jag nog inte till lite ensamtid med dottern eftersom vi är ju så van att va' bara vi två. Och efter att ha fått ha pappa hem med oss i 2 veckor i streck så var det faktiskt skönt att få göra vad vi vill, när vi vill. Missförstå mig inte, otroligt awesome är det att ha hem Tobbe men ibland är det faktiskt riktigt härligt att bara få vara med dottern ensam, samma sak känner han säkert också.

Vet ni, efter 2 veckor med pappa i huset så är mamma ingen favorit längre, lite sorligt men bra ändå. Lite omväxling och Yasmine är ju ändå pappas flicka så det gör inget, men när det gäller att lägga sig på tvär och vara olydig så då är det mamma som får lida, konstigt nog.

Anyhow Lördagen var nog mest chill,
hade besök av svärmor och svärfar #2 + den ena delen av Tobbes syskon. Sedan mittiallt fick vi två tonårs flickor hit som tog över vårt vardagsrum och våra datorer, det var ju ingen annan än min lillasyster och Tobbes lillasyster. Fnitter och skratt, killsnack och torra skämt kan jag beskriva Lördagskvällen. Lite filmtittande också och en liten 1åring som la sig på tvär och inte ville sova. Men sist och slutligen fick hon nog ge med sig.

Det här med att uppfostra små barn,
eller barn överlag, oj vet ni, det tar nog på krafterna. Yasmine har en period nu där hon verkligen visar att hon har en egen vilja, lägger sig ner och gråter (läs: skriker) när hon inte får som hon vill. Ärligt talat så finns det nog gånger jag också skulle kunna lägga mig ner och gråta, tur nu det att Tobbe finns och han får ta över men när det bara är jag hemma så får Yasmine faktiskt skrika bäst hon vill för under detta tak så är det absolut inte hon som bestämmer! Och det har hon faktiskt själv märkt att det är hon som får ge upp, men nu när hon inte är så där jätte gammal så är det lätt att få henne på andra tankar om man faktiskt försöker 4254 gånger.

Nå nu blev det lite flum inlägg men det får vara så då, min hjärna börjar bli lite grötaktigt nu när det bara är slutspurten kvar. Och sen att detta är världens (typ) längsta inlägg med bara text får ni allt bra ta, bilder laddar jag upp i senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0