219. Bakfnatten fortsätter...

Dottern väckte jag inte, utan flyttade henne istället till sovrummet så i sängen ligger både hon och jag. Datorn stängde jag av för en halvtimma sen så bloggandet är via telefonen, bra det också! Jag suttit och läst recepter, dreglat allt mycket över fina och mumsiga bilder på allt från sötsaker till salt. Hunnit bestämma mig vad som ska bakas nästa helg. Banoffee pie (banana and tjinuski) ska det åtminstone bakas, en mycket god och söt paj! Tror nästan att jag bakar två stycken så får vi traska iväg till mammas med ena pajen :) Sen så borde jag ju hitta någon ny smarrig maträtt/-er till nästa helg, sötsaker kan vi ju inte bara äta! Gurka får jag iallafall köpa mycket av. Här är det svårt med grönsaker. Kaninmat som Tobbe så vackert brukar kalla det. Dottern vill äta vad mamma äter så henne går det bra att lura i grönsaker men Tobbe däremot är lite svår. Gurka äter han, tomater hatar han. En grön sallad blir det då. Ihelg har jag lagt upp gurka på hans tallrik och allt ska va' uppäten, och visst var det de! Haha, känns faktiskt lite som om jag har två barn men grönsaker ska ätas upp! Hur är det hemma hos er? :)

Kommentarer
Postat av: Janina

Precis såde brukar jag gör me Daniel å! :D Ja brukar lägg åpp gurko, tomat elä morot på hans tallrik å så segär ja "no jetär do!", å visst jetär an tå :) Han tycker nåo att he e gott men han orkar aldri lag åt se sjölv.

2011-04-11 @ 09:02:55
URL: http://nicolinasmorsa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0