158. Ishockey pockey

Imorgon styr vi kosan (på kvällen) mot Vasa på ishockey match, sicken nice! Jag hoppas att Sport vinner och att jag inte behöver stöta på äckliga fulla gubbar. Feelisen där kommer att va' på topp, kul.

Ishockey spelarna brukar vara så snygga, jag har inte checkat in spelarna i år men det lär ju visa där, hur de ser ut. Besviken blir jag nog inte, har ju med mig pojkar dit jag också och att inte förglömma min snygga fästman ;)

Sports Mika Kujanpää och Mika Halava snor pucken av Jukurits Tomi Leivo i det senaste mötet mellan finallagen. Då vann Sport med 4-2. Foto: Arkiv/Linus Lindholm
Lånar bilden från VBL


Och så skulle det va' riktig påriktigt rolig om Sport faktiskt vann, fy farao va Tomas (Tobbes styvpappa) skulle skutta runt av glädje, han om någon jag känner är en sucker för ishockey :) Nästa år blir det att ta sig ner till Finlands huvudstad för att hejja på Finland, men.. There's always a but, Finland har en tendens att göra bort sig riktigt ordentlig när de är sååå nära någonting, vilket är synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0